古文粵譯:賣柑者言 (劉基) __ 梁煥松 (71)

 賣柑者言 (劉基)LauPakWan

杭有賣果者,善藏柑,涉寒暑不潰。出之燁然,玉質而金色。置於市,賈十倍,人爭鬻之。

杭州有個賣生果既人,擅長貯藏柑,天熱天冷都唔會腐爛。拎出來賣個陣,仲非常光鮮,好似玉石咁靚,金光燦爛既顏色。係街市賣得到普通柑十倍價錢,人人爭住來買。

予貿得其一,剖之,如有煙撲口鼻,視其中,則乾若敗絮。

我買左一個,切開佢,好似有陣煙標出來;裡面D柑肉,乾爭爭,好似爛綿胎咁。

予怪而問之曰:「若所市於人者,將以實籩豆、奉祭祀、供賓客乎?將炫外以惑愚瞽也?甚矣哉,為欺也。」

我都好奇怪,就問佢:「你賣既柑,係俾人淨係擺係個兜度拜神,定真係招呼人客食咖?D柑得個靚樣,你呃懵人定盲人呀?你點能做呢D騙人勾當呢?」

賣者笑曰:「吾業是有年矣,吾賴是以食吾軀。吾售之,人取之,未嘗有言;而獨不足子所乎!世之為欺者不寡矣,而獨我也乎?吾子未之思也!

賣柑既人笑住咁話:「我做呢行,已有好多年咯。我靠佢來養活自己。我賣柑,人客買柑,從來無人詐過形;唯獨先生你唔滿意咩?喂,世界上偷呃拐騙既人都唔少,家下淨係得我一個咩?你真係無諗清楚喎!

今夫佩虎符、坐皋比者,洸洸乎干城之具也,果能授孫、吳之略耶?峨大冠、拖長紳者,昂昂乎廟堂之器也,果能建伊、皋之業耶?

而家個D手握大權、做正統領軍隊既人,揚威耀武,似足保家衛國既良才,但係佢地有無孫武、吳起的謀略嗎?那些戴晒禮帽,著到身光頸靚既大官,器宇軒昂,扮晒國家棟樑,佢地又個個都做到伊尹、皋陶既豐功偉績咩?

盜起而不知禦,民困而不知救,吏姦而不知禁,法斁而不知理,坐糜廩粟而不知恥。

偷盜四起,但不懂得抵禦;百姓無啖好食,又不懂得救助。官吏狡詐,唔懂得禁止;法度敗壞,又唔懂得治理!白白浪費國家資源,完全唔覺得羞恥。

觀其坐高堂、騎大馬、醉醇醴而飫肥鮮者,孰不巍巍乎可畏,赫赫乎可像也!又何往而不金玉其外,敗絮其中也哉!今子是之不察,而以察吾柑。」

我睇個D坐在高堂之上,騎住高頭大馬,飲靚酒,嘆美食既蛀米大蟲,有邊個唔係一貌堂堂,正式唔打得都睇得,令人敬畏,人人都想學佢?但係無論邊處,又有邊個唔係金玉其外,敗絮其中呢?咁多衰野你當睇唔到,而家反而來挑剔我賣D柑呀?」

予默然無以應。退而思其言,類東方生滑稽之流。豈其憤世疾邪者耶?而託於柑以諷耶?

我當堂無聲出,返屋企諗下賣柑人所講既話,覺得佢應該係東方朔個類,擅長搞笑既人。唔通佢係憤世嫉俗之士,借賣柑來諷刺時弊?

http://chrisleung1954.blogspot.ca/2014/03/blog-post.html#more

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *